Photobucket

Feb 13, 2013

Waktu Senang & Waktu Susah




Setiap kesusahan dan kesenangan yang Allah berikan adalah ujian daripadaNya. Dalam surah Al Anbiyaa' ayat 35 Allah berfirman:

"Dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada Kami-lah kamu semua akan dikembalikan." 

Sebelum ni ada jugak lah aku merasa susah, tapi kali ni kesusahan yang aku alami sangat la susah (berapa banyak susah daa). Kepala aku ligat memikirka sesuatu. Bila waktu aku senang, ramai kawan yang aku ada. Bila aku tak undang mereka, mereka selalu ada, maknanya bila aku tak perlukan kan mereka tapi mereka still ada dengan aku. Selalu datang jumpa aku. Bila aku dalam kesusahan, kawan yang aku perlukan tak kunjung tiba. Apatah lagi kawan yang tak di nanti. Satu pun tak ada. Sedih beb. At least tanya lah sesuatu. "Awak ok ke?". Itu pun dah cukup lega bagi aku. Mungkin Allah nak tunjukkan sesuatu kepada aku.

When i have a problem (kecek ore putih pulok), aku tak pandai nak sembunyikan. Mesti masalah tu muncul dekat muka aku dan aku lebih suka menyendiri. 

Ya Allah, Kau berikanlah aku kekuatan untuk menanggung dugaanMu ini ya Allah

"Allah tidak memberi kesusahan seseorang hamba melainkan apa yang terdaya olehnya."
 (Al Baqarah :286)

Mungkin juga ini balasan atas dosa-dosa aku. ampunkan aku ya Allah :'(

"biarkan manusia meninggalkan mu ketika kamu susah, tapi jangan biarkan Allah meninggalkan mu ketika kamu susah"

~I'm really need Allah~

No comments:

Post a Comment