Photobucket

Feb 15, 2013

Hargailah

Jam dah pukul 12.13 tengah malam. Mata dah mengantok sebernanya. Tapi hati tak mengantok lagi. hehe. Nak luah kan sesuatu supaya hati dapat mengantok

Aku akan hargai dia selagi dia berada didepan aku. Tak kiralah dia layan aku macam mana. Buruk ke, baik ke. Imam syafie berkata "Jadilah kamu seperti sepohon pokok. Mereka melempari kamu dengan batu, kamu menggugurkan kepada mereka buah yang ranum".

Aku sedapkan hati dengan berkata "Sebenarnya Allah ingin mendidik aku untuk menjadi ahli Syurga" sebab itu Allah ilham kan kepada dia untuk berbuat jahat kepada aku. Supaya aku belajar erti sabar dan syukur.

Thank you Allah :)

Nabi Muhammad saw juga tetap sabar apabila orang-orang Quraisy bertindak kasar dengan Baginda. Lagi teruk Baginda menerima hinaan. Kau baru sikit cik fizah. So, bersabar ye. Sabar itu indah. Allah bersama dengan orang-orang yang sabar

Jangan ikutkan emosi dan selalu think positif

Mata dan hati aku dah ngantok beb. Selamat malam :) semoga Allah memberikan aku mimpi indah untuk mengubat hati yang lara. cewaah

~vilatarbiah~

No comments:

Post a Comment